Tort "Napoleon"


Aceasta torta este una dintre tortele mele preferate, o prepar de cite ori am posibilitatea fiindca imi aminteste de copilarie... din pacate nu dureaza mult timp, in sensul ca nu ne ajunge si pe a doua zi. Este delicioasa... Eu folosesc aluat foietaj cumarat, dar poate pe viitor voi incerca sa prepar aluatul in casa. Un mare avantaj il constituie simplicitatea in ornare, se orneaza cu faramituri din aluatul de foietaj copt si ramas sau cu ceva nuca de cocos.

Ingrediente:
500 gr aluat foietaj(frantuzesc),

Pasi de urmat:
Eu am luat 2 bucati de aluat foietaj de 250 gr fiecare, am intins foile si am impartit-o in 4 bucati egale.

Fiecare bucata am intins-o cu un sucitor, cit mai subtire posibil 2-3 mm. Dupa ce am intins foile le punem intr-o tava (eu prefer sa le pun pe hirtie de copt) si cu o furcutita facem gauri pe toata suprafata aluatului. Coacem si ramasitele, le vom folosi pentru a acoperi torta inainte de servire.

Bagam tava in rola preincalzita la 200- 220º C si coacem foile pe ambele parti pina devin aurii.

Cit timp se racesc foile, pregatim crema de patiserie (eu sincera sa fiu o pregatesc mereu in seara precedenta, pentru a se raci in voie). Crema o gasiti in sectiunea creme si sosuri. Cind avem toate ingredientele gata, asamblam torta. Alegem platoul pe care vrem sa servim torta si il ungem cu crema.

Apoi punem facem straturile, aluatul foietaj copt il ungem bine cu crema si tot asa pina la epuizarea ingredientelor, eu deobicei lasa 3-4 linguri de crema pentru a-l unge cind il scot din frigider.

Lasam torta pentru 2 ore la temperatura camerii si apoi il invelim cu o folie de alumin sau pelicula il punem in frigider  pentru 2-3 ore, sau chiar pentru toata noaptea.

A doua zi, il scoatem din frigider, taiem marginele in execes, il ungem cu crema ramasa si il presuram cu bucatelele de aluat foietaj ramase. Si iata  tort Napoleon gatit in casa!  Pofta Buna!!!











0 Comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
  • © 2012-2013 Designed by Divdic Gheorghe