Torta sarata din ficat


    Mereu vedeam aceasta reteta pe o retea de socializare, si ma gindeam oare cum poate fi o torta din ficat, uite ca azi am avut curajul sa o incerc si chiar mi-a placut enorm de mult. Sotul meu, la inceput nu intelegea cum poate fi o torta cu ficat daca ficatul nu se vede : D.  Aceasta reteta e superba daca o mincati calduta, dar e si mai buna daca o lasati peste noapte in frigider. Ornarea ramine la dorinta voastra, puteti folosi oua asa cum am facut eu, sau simplu presurata cu verdeata.

Ingrediente:
5 oua
1 pahar faina (125 ml)
0.5 pahare lapte
300 gr. ficat la dorinta (eu am folosit de porc)
6-7 linguri maioneza
5 catei usturoi
2-3 cepe mari
4 morcovi medii
Ulei, sare, piper

Pasi de urmat:
   Intr-un frulator (blender) punem ficatul spalat, uscat si taiat marunt, 3 oua, faina,laptele, un virf de lingurita de sare si piper, frulam totul bine, pina se formeaza o compozitie omogena. In cazul in care frulatorul vostru e mic faceti in modul urmator, cu un mixer amestecati faina, laptele si ouale si separat frulati ficatul cu sare si piper, apoi amestecam ingredientele.

Cam asa trebuie sa arate compozitia pentru foile de tort.

Intr-o tigaie (de dorit una micuta, cu un diametru de 10-14 cm) incalzita, unsa cu ulei  turnam jumatate de polonic din  aluatul nostru.Facem exact ca pentru clatite.

Cind se rumeneste o  intoarcem pe partea opusa.

Le pozitionam una peste alta si le lasam sa se raceasca. Mie mi-au iesit 6 bucati.

Curatim legumele de coaja, ceapa o taiem marunt iar morcovul il dam prin razatoare. Intr-o tigaie punet putin ulei si calim legumele, cam vreo 6-7 minute,  adaugam  sare si piperul dupa gust. Inainte de a stinge focul cel mai bine sa gustam ca sa fim siguri de coptura legumelor.


Intr-un bol amestecam maioneza cu usturoiul pisat si ungem farfuria in care vom plasa torta.

Incepem sa “construim” torta, punem mai intii o foaie apoi o ungem cu maioneza si presuram amestecul nostru de legume.

Repetam ordinea ingredientelor pina le treminam, ultima foie o ungem doar cu maioneza.



Pentru a taia torta mai usor , eu o tai inainte de a o orna.

Pentru a orna eu am ales o metoda simpla, am fiert 2 oua si am presurat peste toata suprafata tortei, dar puteti sa-l presurati doar cu verdeata (marar, patrunjel, ceapa verde). Acesta este rezultatul.... Pofta Buna tuturor!!!!!!!


















0 Comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
  • © 2012-2013 Designed by Divdic Gheorghe