Friptura din maruntaie de porc


    Aceasta reteta o prepara mereu bunica mea  in perioada sarbatorilor de iarna insotita cu mamaliga si muraturi, e delicioasa, mmm...  chiar imi era dor. Deci, folosim doar maruntaile (inima, plaminii si ficatul) de porc fara a adauga carne, se face foarte simplu dar conteaza mici detalii si sa aveti rabdare cu toate etapele de preparare, si rezultatul e extraordinar de bun.

    Eu am folosit:
O inima intreaga
1,5 kg. ficat
1.5 kg plamini
3 ceape mari
3 morcovi medii
12 catei de usturoi
250 ml vin rosu de casa (dar puteti folosi si vin alb si din comert)
Ulei, sare, piper, frunza de dafin

    Pasi de urmat:
Am spalat inima si ficatul, le-am tinut in apa rece pentru 2 ore, le-am uscat si le-am taiat in bucati medii.

Plaminii ii spalam, ii fierbim in apa sarata cam 1 ora, ii scurgem apa si ii lasam sa se raceasca.(Eu prefer sa fierb plaminii in prealabil fiindca nu ramin atit de moi cind sunt gata.)


Intr-un ceaun sau intr-un vas cu un fund mai gros, turnam uleiul cam 100-120 ml. si adaugam carnea.

Acoperim cu capac si lasam sa se coaca 15-20 minute la foc mare.

Adaugam frunza de dafin, piperul macinat si amestecam. Punem la loc capacul si mai lasam 10-15 minute la foc mediu. Apoi adaugam sarea, amestecam, punem capacul dar sa nu fie inchis de tot, cu o mica deschizatura sa iasa aburii. Cind scade supa lasata de carne adaugam vinul, amestecam si din nou acoperim, dar nu de tot.

Cind apa si vinul scade, adaugam ceapa taiata bucati medii si morcovul cubulete - amestecam usor.

Cind legumele sunt coapte cam peste 10 minute, adaugam usturoiul tocat marunt, amestecam si stingem focul, acoperim ceaunul si mai lasam 15 minute sa se amestece aromele.

Si iata ca este gata fripturica pe care eu o ador de cind eram micuta. Servim friptura si alegem garnitura dorita: orez, mamaliga, cartofi sau chiar muraturi. Pofta Buna tuturor!!!!

0 Comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
  • © 2012-2013 Designed by Divdic Gheorghe